Lite regler

Fem dagar har gått, jag har alltså lärt mig fem nya saker.
Jag tänkte nu nämna lite regler som gäller i mitt projekt.

1. Jag får inte söka efter informationen.
I sådana fall hade jag bara kunnat ta fram ett uppslagsverk och börjat på A. Det måste alltså vara saker som kommer till mig utan att jag ansträng mig.

2. Information får ej ges till mig i syfte att det ska komma upp i bloggen.
Personer jag känner har velat förse mig med information om saker så att jag kan skriva dem i bloggen. (Väldigt snällt) Detta accepteras dock inte, det måste vara information som kommer till mig helt spontant.

3. Wikipedia och andra sökmotorer får användas för komplettering.
Har jag fått reda på en liten grej om något, och frågar om mer utan att få svar får jag söka på internet. Som i inlägget under; När jag kollade på Finding Neverland frågade jag mitt filmsällskap om när han levde och om han var död (ja, dum fråga kanske ni tycker men jag har ingen koll på Peter Pan) Därför fick jag sedan använda mig av IMDb för att ta reda på hur det låg till.
Är fakta jag kommer i kontakt med osäker får jag kontrollera om de stämmer på wikipedia och liknande.


Tack för den här gången.
Jag är glad att ni visar intresse för min blogg!

Inga kommentarer: